오디오가이 :: 디지털처럼 정확하고 아날로그처럼 따뜻한 사람들
자유게시판

Sinkanode for skrog Norway Marine Supply

페이지 정보

작성자 Athena
작성일

본문

Å eie en båt innebærer et ansvar for å ta vare på den og sørge for at den er beskyttet mot skader og slitasje. En av de mest oversette, men likevel kritiske aspektene ved båtvedlikehold, er beskyttelse mot galvanisk korrosjon. I denne artikkelen skal vi utforske båtsink, hva en sinkanode er, https://sealine-products.no/nettbutikk/29-sinkanoder-bat og hvorfor det er viktig å beskytte båten din med en slik anode.

En sinkanode er en metallkomponent som er designet for å beskytte båtens metallstruktur og andre metalliske deler fra korrosjon i vannmiljøer. Den er laget av sink, et metall som har en høyere elektrokjemisk spenningsrekke enn andre metaller som vanligvis finnes på båter, som aluminium, stål og kobber. Dette gjør sink til et utmerket offermetall, som betyr at det vil korrodere i stedet for de mer verdifulle metallene på båten. Jeg har hatt for vane å maskere/tape der sinkanoden skal sitte før spraying av drev. I tillegg har jeg pusset godset med smergelpapir før montering.

Vi ser om det er mulig å gi deg en bedre totalpris, og gir deg en tilbakemelding så snart vi kan. Vi skaffer også det meste av sinkanoder og Aluminiumsanoder til de fleste motorer og drev.For å se en komplett oversikt, høyreklikk her og lagre pdf fila på din PC. Men det er jo veldig billig og enkelt å bytte når båten er oppe da... Du kan teste elektrisk konduktivitet med et enkelt multimeter. Er det kontakt (og lav motstand) vil anoden virke.

Vi gir alle våre kunder de produktene og den veiledningen de har bruk for. Vi er en liten familiebedrift som til daglig jobber og utfører profesjonell båtpleie i Drøbak. Kontakt oss gjerne dersom du lurer på noe, så hjelper vi deg med å sette sammen handlekurven.

Er sinken like fin når du tar båten på land, er det et tegn på at den er passiv – at den ikke gjør jobben sin. Noen sinkanoder har en legering med mye aluminium. Det skjer da en prosess hvor det danner seg en seig masse på anoden, uten at den beskytter tilfredsstillende. Når man så kjører båten forsvinner dette seige laget og når båteier sjekker sinken kan det se ut som om den har fungert bra – noe den ikke har gjort. Det vil si at det ikke nødvendigvis er slik at en sinkanode som er tæret har gjort jobben sin.

Skal skruene stå "til evig tid" har ikke fettet noen hensikt. Dette blir - som ofte ellers - en avveining mellom to faktorer som kanskje motstrider hverandre. Still den på ohm og sett den ene pinnen på skruen, og den andre på godset (uten maling) som anoden skal beskytte. Dersom du har mistet passord, kan du starte gjenopprettelse. Vi lagerfører de fleste av våre produkter ved vårt hovedkontor i Bergen.

Galvanisk korrosjon i det maritime miljøet oppstår ved at ulike typer metaller har ulike spenningsnivåer, noe som gjør at en viss mengde strøm vandrer fra det ene metallet til det andre. På toppen av listen over edle metaller finner vi gull og rustfritt stål, lengst nede er sink og magnesium. For å motvirke den galvaniske korrosjonen monterer man derfor offeranoder rundt propellakslingen, på trustere, på trimplan og ror, på jernkjøl, på utenbordsmotor, drev og så videre. De vanligste sinkanodene som festes til skrog, trimplan eller ror, har en festeskinne i stål. Disse anodene skal ikke brukes på aluminiumsbåter, og heller ikke på for eksempel trimflaps av aluminium.

Du får nå tilsendt ordrebekreftelse på epost, samtidig som det sendes beskjed til butikken om ordren din. Ingen grunn til å bytte hvert år hvis det er mye igjen. Med 13 butikker fra Finnsnes i nord, langs kysten til Lillestrøm i øst, er vi den største aktøren i Norge. Våre butikker har stor faglig tyngde, og er markedsledere i distriktet.

Tommelfingerregelen er vel at anoder byttes når de er halveis borttæret. Nå tror jeg ikke et vanlig multimeter sender ut 10A, men det går sikkert an å regne om(vi kopler også bort all elektronikk før vi gjør disse testene). Ellers krever vi at det ikke skal være NOE fett eller smøremidler på gjengene ettersom dette vil skape mer motstand. Høykvalitets rektangulær sinkanode, produsert av franske Soromap. Båtbua er totalleverandør av båtutstyr til både privat- og bedriftskunder. Vi har som mål å levere båtutstyr til folket til markedets beste priser!

Igjen kommer man tilbake til at båteieren må stole på at sinken som selges er av riktig kvalitet. Sinkeksperten forteller at en tommelfingerregel er at man må skifte når halvparten av sinken er brukt opp. For egen del skifter vi hver vår, så er vi sikker.

På disse anodene støpes det inn en festeskinne i aluminium, i stedet for i stål. Da blir aluminium festet til aluminium og man unngår å blande tre ulike metaller; sink, stål og aluminium. Det går greit å feste sinkanoden med syrefaste skruer. Når du kjøper sinkanoder må du altså presisere at det er til aluminium dersom det er aktuelt. Mange vil ha en sink som holder lenge og som ikke går i oppløsning etter bare én sesong.

Det er ikke bare for at det skal ta seg godt ut at det er viktig å holde motorrommet rent og ryddig. Er det rent og pent vil det også være lettere å oppdage lekkasjer og skader. Instruksjoner for tilbakestilling av passord er sendt til din epostaddresse.

En anode vil derfor tæres mens hovedkomponenten den er påmontert bevares, det er derfor viktig å skifte anodene jevnlig. For å få en effektiv beskyttelse er det avgjørende at anodene er av riktig kvalitet. Men hvordan kan vi vite at sinken vi kjøper er av riktig kvalitet? Vi må bare stole på på leverandøren, ellers har man ingen garantier. Kjøp derfor sink hos en seriøs forhandler, og unngå «billigsink» som kan ha ujevn kvalitet.

관련자료

등록된 댓글이 없습니다.

+ 뉴스


+ 최근글


+ 새댓글


통계


  • 현재 접속자 491 명
  • 오늘 방문자 2,552 명
  • 어제 방문자 5,354 명
  • 최대 방문자 15,631 명
  • 전체 방문자 12,995,927 명
  • 오늘 가입자 0 명
  • 어제 가입자 1 명
  • 전체 회원수 37,562 명
  • 전체 게시물 329,446 개
  • 전체 댓글수 193,428 개